_spaces_feelings_analyses

_ÚVOD


_Predmetom finálného projektom tohoto semestra je projekt #spacenospace. Projekt má služiť na aktiváciu designovaného priestoru nadväzujúceho na Nádraží Praha-Holešovice, ktoré sa nachádza v mestskej časti Praha 7. 












_Stanica sa nachádza medzi ulicami Partyzánská 1504/24 a Vrbenského 635/39. Je súčastou pražskéhoželežnicného uzlu. Budova stanice je spojená so stanicou metra linky C (zastávka Nádraží Holešovice) a vrámci jej komplexu sa taktiež nachádza autobusové nádražie. Železničná stanica má spoločný vestibul so stanicou metra trasy C Železničná stanica Holešovice. V bezprostrednej blízkosti stanice sa nachádza aj autobusová stanica odkiaľ odchádzajú niektoré autobusové linky do severných častí Čiech.. Z južného vestibulu stanice metra existuje aj dopravná nadväznosť na pražské povrchové linky MHD, ktoré sú tu zastúpené ako električkami, tak aj autobusmi Dopravného podniku hlavného mesta Prahy.
 
_Projekt Nádraží Praha-Holešovice bol realizovaný v 70. rokoch a v roku 1985 (pôvodne ako medzinárodná stanica pre rýchliky). V dnešnej dobe slúži výlučne na regionálnu prepravu. 
_Budova stanice postavená podľa projektu architektov Otakar Trčka, Zbyněk Hřivnáč, Jiří Finger do roku 1985 v štýle neskorej moderny.
 
_Budova stanice Praha-Holešovice pozostáva z trojice vzájomne prepojených častí. Výpravná budova, odbavovacia hala a vestibul metra. Obdĺžna výpravná
vrcholia mohutnou žulovou atikou kryjúcou ustúpené technické podlažie. Vertikálne komunikácie sú umiestnené v samostatnej hmote pri východnej fasáde. Prízemná odbavovacia hala z juhu nadväzuje na výpravnú budovu. Jej veľkú časť tvorí záhrada v otvorenom átriu, ktorú komponoval Jiří Finger. K hale z juhu prilieha ešte vestibul metra. Takmer intaktne zachovaný interiér haly navrhoval Zbyněk Hřivnáč. Hlavným architektom komplexu sa stal Otakar Trčka.

_FEELINGS

_Riešený pozemok sa nachádza na severnej strane nádraži. Pozemok sa dá charakterizovať ako "okrasná čast" predstanice, ktorá slúži na transit medzi okolitým mestom a stanicou. 

_ Je značné že pristor je dlhé roky nevyužitý a sú badatelné mnohé známky nepoužívania a zanedbania, ktoré sú často viditelné pri architektúre spred roka 1989. Budova s obdobia neskorej moderny a taktiež jej okolie je značne poznačené touto praktikou,

_Priestor ma pochmurný ba až odstrašujuci vzhľad. Je jasné že mu chýba funkcia. Predpokladám, že priestor slúžil ako exterierová čakáreň v minolosti, no dnes už túto funkciu neplní.

_Je treba podotknúť, že priestor má krásne detaily a materialitu. Granit, sklo a kov sú najsilnejšimy prvkamy tejto stavby, ktoré pridávaju važnosť a monumentálnosť stavbe. 

_Kôli minimálnym intervenciám v priestore, stratila stavba a okolité prostredie svoju krásu a jednoduchosť. 

_Dôležitým aspektom a mojim motom bude v budúcich častiach je aktivácia priestoru. 

_Kedže tento priestor môžme v tomto momente považovať za "nemiesto" ktorému chýba funkcia, budem sa snažit priradiť priestoru kultúrnu a sociálnu väzbu, ktorá by umožnila pristor naplno využívať. 













_ANALÝZA EXISTUJUCEJ STAVBY 

_ZDROJE

https://pamatkovykatalog.cz/nadrazi-praha-holesovice-20601188


https://cs.wikipedia.org/wiki/Praha-Hole%C5%A1ovice_(n%C3%A1dra%C5%BE%C3%AD)


https://www.metro.cz/galerie-metro-jezdi-do-holesovic-uz-30-let-predtim-koncilo-na-florenci-1ih-/praha.aspx?c=A141102_104228_metro-extra_rab



Comments

Popular posts from this blog

_analyza_non-place

_PLACENONPLACE THEORETICAL BACKGROUND