_spaces_feelings_analyses
_ÚVOD
_Predmetom finálného projektom tohoto semestra je projekt #spacenospace. Projekt má služiť na aktiváciu designovaného priestoru nadväzujúceho na Nádraží Praha-Holešovice, ktoré sa nachádza v mestskej časti Praha 7.
_Stanica sa nachádza medzi ulicami Partyzánská 1504/24 a Vrbenského 635/39. Je súčastou pražskéhoželežnicného uzlu. Budova stanice je spojená so stanicou metra linky C (zastávka Nádraží Holešovice) a vrámci jej komplexu sa taktiež nachádza autobusové nádražie. Železničná stanica má spoločný vestibul so stanicou metra trasy C Železničná stanica Holešovice. V bezprostrednej blízkosti stanice sa nachádza aj autobusová stanica odkiaľ odchádzajú niektoré autobusové linky do severných častí Čiech.. Z južného vestibulu stanice metra existuje aj dopravná nadväznosť na pražské povrchové linky MHD, ktoré sú tu zastúpené ako električkami, tak aj autobusmi Dopravného podniku hlavného mesta Prahy.
_Projekt Nádraží Praha-Holešovice bol realizovaný v 70. rokoch a v roku 1985 (pôvodne ako medzinárodná stanica pre rýchliky). V dnešnej dobe slúži výlučne na regionálnu prepravu.
_Budova stanice postavená podľa projektu architektov Otakar Trčka, Zbyněk Hřivnáč, Jiří Finger do roku 1985 v štýle neskorej moderny.
_Budova stanice Praha-Holešovice pozostáva z trojice vzájomne prepojených častí. Výpravná budova, odbavovacia hala a vestibul metra. Obdĺžna výpravná
vrcholia mohutnou žulovou atikou kryjúcou ustúpené technické podlažie. Vertikálne komunikácie sú umiestnené v samostatnej hmote pri východnej fasáde. Prízemná odbavovacia hala z juhu nadväzuje na výpravnú budovu. Jej veľkú časť tvorí záhrada v otvorenom átriu, ktorú komponoval Jiří Finger. K hale z juhu prilieha ešte vestibul metra. Takmer intaktne zachovaný interiér haly navrhoval Zbyněk Hřivnáč. Hlavným architektom komplexu sa stal Otakar Trčka.
vrcholia mohutnou žulovou atikou kryjúcou ustúpené technické podlažie. Vertikálne komunikácie sú umiestnené v samostatnej hmote pri východnej fasáde. Prízemná odbavovacia hala z juhu nadväzuje na výpravnú budovu. Jej veľkú časť tvorí záhrada v otvorenom átriu, ktorú komponoval Jiří Finger. K hale z juhu prilieha ešte vestibul metra. Takmer intaktne zachovaný interiér haly navrhoval Zbyněk Hřivnáč. Hlavným architektom komplexu sa stal Otakar Trčka.
_FEELINGS
_Riešený pozemok sa nachádza na severnej strane nádraži. Pozemok sa dá charakterizovať ako "okrasná čast" predstanice, ktorá slúži na transit medzi okolitým mestom a stanicou.
_ Je značné že pristor je dlhé roky nevyužitý a sú badatelné mnohé známky nepoužívania a zanedbania, ktoré sú často viditelné pri architektúre spred roka 1989. Budova s obdobia neskorej moderny a taktiež jej okolie je značne poznačené touto praktikou,
_Priestor ma pochmurný ba až odstrašujuci vzhľad. Je jasné že mu chýba funkcia. Predpokladám, že priestor slúžil ako exterierová čakáreň v minolosti, no dnes už túto funkciu neplní.
_Je treba podotknúť, že priestor má krásne detaily a materialitu. Granit, sklo a kov sú najsilnejšimy prvkamy tejto stavby, ktoré pridávaju važnosť a monumentálnosť stavbe.
_Kôli minimálnym intervenciám v priestore, stratila stavba a okolité prostredie svoju krásu a jednoduchosť.
_Dôležitým aspektom a mojim motom bude v budúcich častiach je aktivácia priestoru.
_Kedže tento priestor môžme v tomto momente považovať za "nemiesto" ktorému chýba funkcia, budem sa snažit priradiť priestoru kultúrnu a sociálnu väzbu, ktorá by umožnila pristor naplno využívať.
_ANALÝZA EXISTUJUCEJ STAVBY
_ZDROJE
https://pamatkovykatalog.cz/nadrazi-praha-holesovice-20601188
https://cs.wikipedia.org/wiki/Praha-Hole%C5%A1ovice_(n%C3%A1dra%C5%BE%C3%AD)
Comments
Post a Comment